majjaeriksson

Några ord under dagen

Kategori: Maja

Hej!
 
Klockan är 10.06 när jag börjar skriva detta och jag befinner mig på biblioteket. Jag har haft pass 8-10 och har nu tre timmar att fylla med plugg/allmänt tidsfördriv och lunch innan jag har pass igen 13-16. Lite splittrad dag alltså, men det känns faktiskt inte så tokigt ändå.
 
Det känns skönt att jag, efter två år som timmis på bibblan, nu har börjat plugga. Förut kunde jag ibland känna lite skam över att jag ibland jobbade så lite, att varje timma jag inte jobbade på något sätt var ett minus, men nu kan jag istället välja att se varje jobbpass som ett plus. Planen för två år framåt nu är ju att prioritera plugget så att jag klarar av det jag ska och när jag har möjlighet att jobba så blir det en bonus, helt enkelt.
 
Eftersom min dag, och kanske hela jag, är lite splittrad så tänkte jag att dagens blogginlägg också skulle vara det. Jag fortsätter helt enkelt att skriva lite senare under dagen och när jag känner att dagens sista ord är skrivna så publicerar jag.
 
Klockan är nu 14.23 och jag vill dela med mig av något gulligt som just hände mig här i receptionen. En farbror kom fram för att fråga om hjälp med sitt korsord. I rutorna skulle man skriva en deckarkaraktärs namn. Inget jag själv hade läst, men jag knäckte det med hjälp av google. Så gullig farbror, men visst måste det räknas som fusk att be personal på bibliotek om hjälp med en bokfråga i ett korsord? Eller det kanske var jag, som behövde google, som är den största fuskaren i sammanhanget? ;)
 
 
Klockan är 17.26 och jag är hemma! Bilden ovan tog jag nyss när jag paraplypromenerade hem från tåget. Jag åkte tåg med Moa. Kan inte sluta tjata om hur himla otroligt glad jag är att hon har flyttat till Östergötland igen! Det är nog det absolut bästa med den här hösten.
 
Nu är klockan 22.31 och dagens sista ord blir skrivna. Så här blev dagens inlägg. Vi får se vad det blir imorgon, eller nästa dag. :)
 
Godnatt!
 
Maja.

Kommentarer

  • Mormor säger:

    Så roligt att få följa din dag👍🏼🍀

    2017-09-05 | 00:12:19
  • Freja säger:

    Heja Maja!🍁✨👏🏼

    2017-09-05 | 19:36:38
  • Mamma säger:

    Härligt att du kan se små positiva saker i vardagen, jag tänker på ditt möte med korsordsfarbrorn!!

    2017-09-05 | 19:55:17
  • Moa säger:

    Du är så bäst!!

    2017-09-05 | 23:01:14

Kommentera inlägget här: