majjaeriksson

Sommarprat

Kategori: Maja

En gammal favorit från sommaren 2012.
 
Hej! Har ni lyssnat på några sommarpratare i år? Jag har lyssnat på några. Och jag tycker verkligen om formatet. Och jag blir så imponerade av alla. Imponerad över deras historia och hur väl de berättar den. Det är inspirerande tycker jag.
 
Tre sommarprat som jag har lyssnat på, och tyckt om:
 
William Spetz. "Med humor och brinnande allvar berättar skådespelaren William Spetz historien om sig själv genom att berätta om sin mormor Ulla, kvinnan som "kunde plocka blåbär oavbrutet i tre dygn"."
 
Linnéa Claesson. "Mitt program kommer handla om rasism, porr, våldtäktskulturen och vad i helvete vi ska göra åt det. Och så kanske lite om handboll."
 
Tommy Ivarsson. "I mitt sommarprogram vill jag framförallt inspirera och uppmuntra andra män och pappor att våga berätta om hur de har det."
 
Det sistnämnda lyssnade jag på alldeles nyss. Det blev en timmes promenad med tårar i ögonen. Tommy berättar om när hans femtonåriga son gick bort. Ett jävligt sorgligt sommarprat och samtidigt så fint.
 
Har du lyssnat på något bra?
 
Maja.

Kommentarer

  • Mormor säger:

    Jag har inte lyssnat på Linnea än! men dom andra 2 och dom var bra!
    En som var bra attlyssna på var 105 åriga Dagny.
    Lennart Käll, Dogge Dogelito var också OK
    Som du skriver, man blir imponerad av dem!

    2017-07-21 | 00:23:00
  • Freja säger:

    Ingen sommar utan sommarprat! 😎🌸🎈☕️

    2017-07-21 | 12:36:28
  • Mormor säger:

    Lyssnat på Linnea! Så bra!

    2017-07-24 | 11:28:56

Kommentera inlägget här: