majjaeriksson

Höstlista 2017

Kategori: Maja

Det var värst vad det var höstigt idag då. Men imorgon är det ju faktiskt höst enligt kalendern, så det är väl dags att acceptera.
 
Jag är ju i mångt och mycket en drömmare, planerare och tänkare och självklart har jag funderat en hel del på just min höst 2017. Vad ska hända? Och vad vill jag göra för höstmysigt? Självklart har jag gjort en liten 10-punkts-lista.
 
I höst ska jag...
 
1. Prioritera plugget, men också jobba lite.
 
 
2. Göra äppelpaj, äppelmos och torka äpplen.
 
 
3. Hänga i Jönköping ett dygn. Philip och jag har en hotellövernattningspresent som vi måste utnyttja i höst och vi kände att det räcker lagom med en liten Jönköpingstur den här gången.
 
 
4. Hälsa på familjen Vieweg i deras nya hem.
 
 
5. Leta svamp och äta upp det eventuella fyndet.
 
 
6. Hänga i Borås 11-15 september (och 20-24 november men det kanske hör till vinterlistan?).
 
 
7. Hänga med Moa för nu bor vi i samma landskap för första gången på flera flera år!
 
 
8. Fira Philip som fyller 27 år i september. (*funderar febrilt på någon bra present.... har ni tips? hör av er!)
 
 
9. Börja träna. Jag tror att spinning på Korpen kan bli min grej igen. Tänkte sätta igång efter Boråsveckan.
 
 
10. Gosa med katter och låta Kaktus och Yatzy få känna gräs under sina små tassar för första gången.
 
Visst låter det rätt bra? Jag känner mig nog rätt redo för hösten nu ändå.
 
Jag återkommer troligtvis imorgonkväll med en liten rapport från min första höstdag 2017.
 
Maja.

Kommentarer

  • mamma säger:

    Positiv höst🍂🍂🍂🍂

    2017-08-31 | 18:30:54
  • Mormor säger:

    Blir en toppenhöst🍀🌿🍂🍁😍

    2017-08-31 | 19:11:42
  • Freja säger:

    Vilken fin höstlista, det kan ju bara bli en toppenhöst för dig! 🍁✨

    2017-08-31 | 19:18:37
  • Faster säger:

    Åh vilken bra höst du /ni har framför er 🍁🌾🍄🍂

    2017-09-02 | 18:43:08
  • Moa säger:

    De kommer bli en fantastisk höst!! nr 7 var bäst :))

    2017-09-05 | 23:05:36

Kommentera inlägget här: