majjaeriksson

Veckans pyssel och inredning (14)

Kategori: Maja

Hej!
 
Jag hade inte tänkt ha något direkt påskpyssel i år, men så plockade jag mig lite ris när vi var i Karlsby sist och när jag var på Ica Maxi igår så såg jag klistermärken, fick en liten pysselidé och så blev det lite påskigt ändå. Ellen och jag ska ha 48årskalas/påskfika för släktingar hemma hos mig på långfredagen så lite extra vårpiff kan det ju vara kul att ha.
 
Jag klistrade helt enkelt bara på små harar/ägg på färgglada papper. Med en liten tråd mellan stickers och papper.
 
 
Och så klippte jag ut och hängde upp i riset.
 
 
Riset har slagit ut så där lagom och jag hoppas att det ska vara fint även nästa vecka. (Obs! Det står inte i nuläget på en pall mitt framför en vägg men det hade blivit så rörigt med bakgrund och så om jag hade fotat det på sin plats på vardagsrumsbordet)
 
Visst är den prickiga vasen, som jag köpte på 'Hjärta till Hjärta' för ett tag sen, som gjord för påskris? :)
 
Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    Nä fy så påskafint!

    2017-04-06 | 21:06:30
  • Mormor säger:

    Fint blev det👍🏼🐣🐥💕

    2017-04-06 | 22:40:15

Kommentera inlägget här: