majjaeriksson

Nytt projekt

Kategori: Maja

När vi var på julmarknad i Falun i december så såg jag något som direkt fick mig att tänka att en sån där vill jag också göra! Jag minns att jag tog en bild på det, just för att komma ihåg det och liksom med hjälp av bilden klura ut lite hur man skulle kunna göra för att nå det resultatet, men den bilden tycks inte finnas kvar i min ägo och sen dess har jag faktiskt glömt bort det lite. Men nu, i och med att vi ska flytta i sommar, så dök idéen upp i huvudet igen och jag har bestämt att gå från tanke till handling.
 
Det jag ska göra är två stolsdynor. Jag tänker mig att vi ska ha dem på vår balkong som vi lyxigt nog kommer ha i (eller strax utanför? ;)) nya lägenheten. Jag har som sagt lyckas slänga bilden som jag knäppte i Falun, men jag har hittat liknande när jag har googlat runt lite.
 
 
 
 
Det går helt enkelt ut på att sticka en lång halsduksliknande grej som man sedan syr ihop till en korv, stoppar och sedan ringlar och syr ihop. Någonstans läste jag att en person hade stickat drygt en decimeter brett och tre meter långt, vilket jag tycker låter långt, men det känns svårt att uppskatta. Jag har iallafall lagt upp maskor och stickat några rader. Sen har jag inte riktigt bestämt hur jag ska göra med färg, om det ska bli stora partier av samma färg, få färger eller många färger.... Det får jag klura på lite, men jag har ju några maskor på mig att göra just det. ;)
 
 
Maja.

Kommentarer

  • mormor säger:

    Det blir verkligen fina dynor! Lycka till med projektet!

    2016-03-07 | 23:24:55
  • Faster säger:

    Spännande!!!

    2016-03-08 | 08:58:08
  • Freja säger:

    Ja dom där minns jag! Kommer bli görsafint, tror jag ska göra mej ett par stycken jag också... Heja Maja o stickorna!

    2016-03-08 | 15:49:16
  • Maja säger:

    Kul projekt! Ser otroligt sköna ut det där.
    Och jag är inte mycket för helvitt heller men vi tog aldrig tag i att måla om när vi flyttade in så då fick det blir så. :-) Kanske att det blir ommålning en dag, min plan var en tapet från början men väggen är mycket knögglig så frågan är om det går..

    2016-03-08 | 19:20:40
    Bloggadress: http://yttersttrivsamt.blogg.se
  • Moa säger:

    Vilket spännande projekt, det kommer bli kalasfint tror jag :)

    2016-03-09 | 09:05:16

Kommentera inlägget här: