majjaeriksson

En uppdatering: Om eken

Kategori: Maja

Jajemen, jag tänkte återigen prata om/visa upp/skryta om min lilla ek. Jag tror att det är något slags magiskt med att odla. Man ser fina bilder, förstår att det är svårt och så börjar man liksom i uppförsbacke. All förändring som sker känns större än den kanske egentligen är för man är så stolt att man verkar vara på väg att lyckas.
 
20 september la jag ekollon i vatten. Jag tog in en kvist med ekblad med för att de skulle ha en förebild att se upp till.
 
Det kändes ganska så heldött och hopplöst i det lilla vattenbadet tills jag, den 2 november, såg ett litet tecken på liv.
 
27 december hade grodden växt till sig och en annan liten grodd visade sig på sidan av ekollonet.
 
Idag, den 5 januari, ser den ut som nedan. Grodd nummer 1 tvingas ringla sig för att få plats i den lilla vasen och grodd nummer 2 siktar uppåt. Man ser till och med att det är lite typ bladigt högst upp!
 
Det är fascinerade att se en förändring från dag till dag och nu känns det verkligen hoppfullt. Fast jag vågar inte riktigt ropa hej än. Fortsätt håll tummarna! :)
 
Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    Heja eken!

    2016-01-05 | 11:23:34
  • Mormor säger:

    Fint🌳 Håller tummarna☝🏻

    2016-01-06 | 00:29:28

Kommentera inlägget här: