majjaeriksson

Två vildsvin

Kategori: Maja

Imorse vaknade jag med den där sällsynta tanken Vad lång natten har varit! Alltså den positiva varianten av den tanken. Den är ju bra härlig. Sen dess har jag ätit lite frukost, duschat, virkat lite på luftballong nummer fyra och diskat. Jag ska strax ta mig lite lunch för att klockan halv ett ta pendeln mot ett 14-19-pass. Det känns bra. Jag trivs med hur dagarna blir lite olika.
 
Vi avslutar med en ny favoritbild. Från förra måndagens utflykt. Vi gjorde goda wraps och drog till Håleberget. Han och jag. Och plötsligt, när vi nästan var framme vid parkeringen, sprang två vildsvin över den lilla grusvägen. Kanske 10-15 meter framför bilen sprang dom. I en väldig fart. Vi blev såklart riktigt chockade! Och innan vi vågade gå ut ur bilen var jag tvungen att googla på hur man skulle bete sig om man mötte ett vildsvin, vilket bara skrämde upp mig mer. Men vi vandrade en sväng ändå och blev bara riktigt rädda en gång när ett träd grymtade läskigt likt en gris. Haha.
 
 
Nej, lunch var det! :)
 
Maja.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: