majjaeriksson

En hemmafru på möte

Kategori: Maja

Idag var dagens två planerade planer följande:
 
Men först: Frukost! En av dagens bästa måltider! ;)
 
Kvart i tio cyklade jag till bibblan. Ni vet, jag skulle träffa två personer där för ett litet möte. Tänkte liksom lite som så att eftersom jag inte jobbar ihjäl mig så kunde jag tala om att jag finns. Så det gjorde jag och det kändes bra. Jag fick ett trevligt bemötande och de verkade genuint glada över att jag hade hört av mig. Sen kunde de inte säga så mycket i nuläget, men då flera anställda varit på intervjuer och så och eventuellt då var på väg bort kanske de skulle kunna behöva hjälp framöver. Kanske. Men nu vet de att jag finns iallafall och jag är stolt över att jag hörde av mig och över att jag numera inte tycker att det är jobbigt att prata med folk så där. En stor vinst i sig! :)
 
Innan jag trampade hemåt så köpte jag med mig en subway-macka, som jag sedan mumsade i mig framför New Girl. Jess<3
 
Jag behövde dock inte köpa med mig en subway-cookie för häromdagen bakade jag egna. Fikastund har guld i mund.
 
En promenad till Ica (och tillbaka) har jag också avklarat idag och på hemvägen stannade jag till för att hälsa på två änder som då kvickt kilade mot solnedgången.
 
Och så har jag mött Philip och ätit mellanmål med honom och lagt i tvätt och nyss hängde vi tvätt och nu är det soffläge som gäller.
 
Imorgon ska jag jobba fyra timmar, på lördag ska jag jobba fyra timmar och på söndag ska jag jobba fyra timmar. Så det blir lite farande, men däremellan ska jag se till att det blir en hel del helgmys också!
 
Jag passar på att önska trevlig helg redan nu för imorgon kanske jag inte skriver något: Trevlig helg!
 
Maja.

Kommentarer

  • mormor säger:

    Tack det samma Maja!

    2016-02-25 | 23:30:56
  • Moa säger:

    Trevlig helg! :)

    2016-02-26 | 10:52:46
  • Freja säger:

    Bra jobbat med tvätt och möte! Trevlig helg!

    2016-02-29 | 19:06:54

Kommentera inlägget här: