majjaeriksson

En flygande start

Kategori: Maja

I april ska jag bli moster. Nästan ända sen jag fick veta att jag skulle bli moster så har jag tänkt att jag så himla gärna vill göra något till den lille/lilla. Skapa något. Sen kom det sig någon gång att jag kom på att jag kunde virka en mobil. Kanske att hänga på vagnen eller över ett skötbord, eller vad vet jag, men en mobil ville jag ge mig på. Problemet är/var som det så ofta är att jag vill så mycket och har så höga förväntningar på slutresultatet, trots att jag inte vet hur vägen dit ser ut. Det resulterar i mycket frustration och vresigheter mot omgivningen (förlåt philip). Ofta ger jag upp. Men den här gängen tänkte jag bara inte ge upp, jag är så trött på att ge upp. Så med hjälp av youtubeklipp, diverse beskrivningar, bilder och lite jävlaranamma har jag nu kommit en bra bit på vägen. Jag har virkat en luftballong! Den blev lite sne och så, men jag är stolt ändå. Sen återstår det att se om jag lyckas skapa några till så det blir en mobil OCH om föräldrarna till det kommande barnet vill ta emot den/jag ens vill ge bort den. Men jag måste tro på't hela vägen!
 
Lite från processen då. Med hjälp av ett youtubeklipp lärde jag mig virka en boll.
 
 
Och sen insåg jag att jag behövde en större version. Och prickar skulle det va!
 
Klar! Ett litet OBS här för att det var svårt att få en bra bild och att den kanske gör sig lite bättre på lite större avstånd, men nog ursäktat - Jag tycker den blev charmig, min lilla luftballong!
 
Kanske kommer mitt systerbarn nu få en flygande start tack vare mig! (*tjurig för att det var Philip som kom på det där med flygande start...*)
 
Maja.

Kommentarer

  • mormor säger:

    Finfin! tycker gammelmormor till det lilla livet!

    2016-02-03 | 19:44:21
  • Lisa säger:

    Ååå vad fint!! Lovar att föräldrarna och den lilla bebisen kommer bli så glada för allt jobb du lagt ned o vi längtar efter att få se den i verkligheten 💕 Kramar

    2016-02-03 | 21:02:32
  • Freja säger:

    Men åh så fin! Härligt jobbat moster Maja!

    2016-02-03 | 21:53:28
  • Moa säger:

    Åh wow vad fint Maja! :D <3 Du är så himla grym jag skulle aldrig klara av det där!!!

    2016-02-03 | 23:24:56
  • Faster säger:

    Kanon fin ju!!! Åh ska bli så spännande o få se babyn 😊

    2016-02-04 | 17:53:56

Kommentera inlägget här: