majjaeriksson

Nu är det jul här i vårt hus...

Kategori: Maja

Ja, det är det faktiskt! Men jag ska visa er vägen dit lite först.
 
Igår blev det som så att jag åkte ut till landet en sväng. Jag menar vem hade hellre ätit lunch själv än med stjärnan nedan? Ingen jag känner iallafall.
 
Vera är åtta månader gammal idag och blir i detta stadie så här glad när hon får en ful smällkaramell av sin moster. Vi får väl se hur länge hon är så lättflörtad. ;)
 
 
Jag gjorde två fina också, men de behöll jag av säkerhetsskäl själv. Och så satte jag trådar i tre pynt som jag gjorde en annan landetdag.
 
Sen hoppar vi väl ungefär ett dygn i tid. Till idag. Philip och jag åkte till landet igen och hämtade en gran till oss.
 
I sällskap med hela familjen.
 
Och här har vi slutresultatet!
 
Jo, nog blev det bra alltid. Till slut. Jag kan ha sagt något i stil med "men HUR kan det vara så svårt, jag vill bara klä GRANJÄVELN!" när vi kämpade med att få den rak. Men nu känns det bra och det är ju faktiskt värt lite strul och frustration. Jag tycker att vi hittade oss ett riktigt fint exemplar och det känns skönt nu när den står där så grön och gran(n) i stugan.

Vi har dock inte orkat med något pepparkakshusbygge än, men vi har en färdig deg så det ska nog bli av tids nog. Och då, då återkommer jag igen! :)
 
Maja.

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Hon är ju för ljuvlig denna "unge"💕💕
    Granen är jättefin🎄

    2016-12-18 | 22:35:27
  • Freja säger:

    Gosiga Vera! Vilket strålande pysselsällskap va!:) Och en hemskt stilig gran, bra hugget o klätt!👍🏼

    2016-12-19 | 16:27:37

Kommentera inlägget här: