majjaeriksson

Att (vilja) föda upp en ek

Kategori: Maja

 
En stor höstdröm jag har är att föda upp en ek. Det verkar dock rätt klurigt, vilket gör mig lite bekymrad för jag vill så gärna lyckas. De där små bebis-ekarna är ju så gulliga (googla typ på 'odla ekollon' om ni inte får upp en bild i huvudet) och när jag fyllde år i våras så fick jag en liten vas som är till för just detta ändamål. Känn pressen. ;)
 
 
På den lilla medföljande lappen står följande:
 
 
Först hade jag lagt några ekollon på ett fuktigt papper, för det hade jag väl läst någonstans, men nu har jag lagt alla i en liten skål med vatten och håller alla tummar jag har. Jag har valt ekollon som är i lite olika fas i livet för att öka mina chanser att bli ek-mamma.
 
 
Då är det bara att vänta några veckor... ;)
 
Maja.

Kommentarer

  • Sandra säger:

    Det ska verkligen bli spännande och se om det går :)

    2015-09-21 | 07:27:44
    Bloggadress: http://atilio.metromode.se
  • mormor säger:

    Lycka till!!

    2015-09-21 | 17:22:15
  • Faster säger:

    Spännande!!!!

    2015-09-21 | 19:13:50

Kommentera inlägget här: