majjaeriksson

Museivärd, dag 1

Kategori: Maja

 
Nu har jag jobbat min första dag på museet! Det kom 26 besökare och jag sålde både prylar och ätbart så jag är nöjd. Jag tänkte visa er lite hur det ser ut på museet.
 
Det finns en liten cafédel.
 
Där det jobbar en läskig plastkvinna.
 
Och så finns det självklart massa teknik och gamla saker, främst i form av radioapparater.
 
 
 
Och så finns det en liten shop. Med bland annat detta:
 
I sommar finns också Alfons Åberg i huset. Honom kan man vinka till och leka kurragömma med. Jag märkte idag att det var just Alfons som drog många besökare.
 
Det känns bra att ha första dagen avklarad och jag tror att jag kommer trivas som museivärd på Sveriges Rundradiomuseum. Jag ska jobba nästa lördag och söndag igen, så om nån är sugen på att titta förbi så är ni välkomna mellan 11-16. :)
 
Nu ska jag ta mig lite smarrig pastagratäng som blev över från igår och om en timme går tåg 1 mot praktikvecka 8 av 10.
 
Maja.

Kommentarer

  • Faster säger:

    Ska bli spännande o få se detta fina museum 👍

    2015-05-20 | 22:37:46
  • mormor säger:

    Tack för det trevliga besöket, kaffet smakade bra!

    2015-05-23 | 12:54:59

Kommentera inlägget här: