majjaeriksson

12 april 2015

Kategori: Maja

Idag har jag varit med om en himlans fin söndag. Dagen började lungt och skönt hos och med Philip.
 
Vid lunch åkte vi till Sonnorp där vi blev bjudna på pajlunch.
 
Jag fick också en växt av mamma och paket av Ellen för imorgon fyller jag år.
 
I paketet fanns denna bok som jag har önskat mig!
 
Och i det fina kortet låg en Ellengjord biobiljett. Hon ska få bjuda mig på bio en kväll.
 
Jag, Philip, Ellen och Per spelade Monopol och åt kladdkaka. Jag förlorade.
 
Jag och Philip passade på att ta en skogspromenad.
 
Och klockan 17 var det premiärmatch på Maif. Matchen var minst sagt sådär till en början, och det var inte så skönt på läktaren. Men i andra halvlek gjorde Maif 4 mål, så då blev det lite roligare. Slutresultatet blev 4-0.
 
Ikväll har jag fått fina födelsedagskuponger från Philip<3
 
Och så avslutade vi dagen med att testa att göra varsin Mug cake! Jag vill påpeka att vi följde samma recept och gjorde exakt likadant förutom när det kom till micromomentet, då jag hade microlocket/stänkskyddet över och Philip körde utan. Hans blev ju helt klart ståtligare, men min blev krämigare så jag tycker ändå att jag vann.

Nu är det alldeles strax läggdags. Imorgon går tåget klockan 7.02 mot fyra dagars praktik.
 
Maja.

Kommentarer

  • mormor säger:

    Härlig dag före födelsedagen! Grattis och ha det bra på födelsedagen!

    2015-04-13 | 09:39:28
  • Freja säger:

    Vilken härlig dag! Fint att smygstarta födelsedagen!

    2015-04-14 | 14:45:14

Kommentera inlägget här: