majjaeriksson

Yoghurtglass med bär

Kategori: Maja

Idag är en sån där dag då jag inte tänker ta av mig pyjamasen. Eller kanske för ett bad i badkaret senare. Kanske. Nej, idag gör jag inte mycket alls. Men jag har gjort glass!
 
Jag köpte ju det här (för 99 kronor!) på bokhandeln i Nyköping igår:
 
 
Boken innehåller recept på olika sorter isglass, yoghurtglass och mjölkglass och jag valde att testa yoghurtglass med bär först. Det här behöver man:
 
Jag mixade bär, citronsaft och lite socker och värmde sen på det lite. Medan det svalnade vispade jag ihop turkisk yoghurt med lite vaniljsocker och lite honing. Och sen fyllde jag de små formarna med det jag blandat ihop.
 
Skjuts in i frysen!
 
Och nu, ca 4 timmar senare, har lillasyster och jag provat varsin! Första intrycket var att det smakade lite väl mycket starkt och nästan beskt av bär, men när man fick i sig lite av yoghurtblandningen blev det desto smarrigare och smakade verkligen glass! Och snygga tycker jag också att de blev!
 
Glasspinnar jag är sugen på att prova härnäst:
- Isglass med lime
- Jordgubbsglass
- Glass med hasselnötsmjölk och knaprig pralin
Och ja, egentligen alla från boken!
 
Bra köp!
 
Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    Mmmm! Smaskens! Bra köp o bra glasstillverkning!

    2014-07-13 | 22:01:25
  • Emelie säger:

    Åh vilken kul grej! Måste jag köpa :)

    2014-07-14 | 08:43:02
    Bloggadress: http://emeloj1.blogg.se

Kommentera inlägget här: