majjaeriksson

Kanske början på något?

Kategori: Maja

Jag har alltid haft en dröm om att skriva något. Något längre än en liten berättelse. Något riktigt. Något bra. Jag tror att jag skulle kunna klara det. Jag tycker att jag är bra på att skriva. Och ni ska veta hur många gånger jag har börjat och tänkt; den här gången, den här gången kommer jag slutföra det här. Den här gången kommer det äntligen bli något. Men jag kommer aldrig dit. Jag har lätt att börja, men svårt att komma vidare. Men vad tycker ni om raderna under bilden? Skulle det kunna vara början på något? På något bra?
 
 
 
"Tänk om jag inte behöver dig längre." Hennes hår hängde i ansiktet.
Det var blött av regn. Det var blött av tårar.
"Men tänk om jag behöver dig." Jag mötte hennes blick.
Jag var inte säker på att det var sant. Jag var inte säker på att jag behövde henne. Jag var inte alls säker. Men var det någon gång jag skulle ljuga så var det väl nu.
"Men tänk om jag behöver dig" sa jag igen, "tänk om jag behöver dig."

Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    Kan verkligen bli något! Låt fingrarna flyga över tangenterna och släpp all presentationsångest och alla krav så kommer det gå så himla bra!

    2012-09-25 | 15:46:31
  • Moa säger:

    Håller med min syster ovan, släpp loss och skriv, jag vill läsa mer!! :)

    2012-09-26 | 12:07:50

Kommentera inlägget här: