majjaeriksson

Det är dax att vända blad...

Kategori: Maja

Den 8 juni slutar skolan. Då lämnar jag klassen och Sörängens folkhögskola och flyttar hem igen. Det känns sorgligt och jag tror jag kommer fälla någon liten tår när jag kramar klassisarna hej då. Men allt har ett slut, och det är väl tur det, för ett slut betyder ju en början på något nytt, eller hur?

Jag är glad att jag spenderat ett år i Nässjö, på Sörängens folkhögskola och på fotolinjen. Jag har träffat mysiga, nya vänner, jag har utvecklat mitt fotograferande och jag har nog hittat några nya pusselbitar av mig själv. Det låter ju fruktansvärt klyschigt, men jag tror att det är sant.

Jag funderar själv, och många frågar, om jag tror att jag kommer ha kontakt/träffa kompisarna från Sörängen igen, i framtiden. Det är svårt att säga, ni vet, alla är ju utspridda i Sverige och vem vet var man hamnar i höst. Men jag tror att jag kommer hålla kontakten med flera och säkert träffa några av dom någon gång. Det hoppas jag iallafall och det ska jag jobba för!

Det blir inga bilder i detta inlägg, det sparar vi tills jag verkligen slutat tänkte jag! Just nu är det några veckor kvar och de ska jag ta vara på och njuta av. Och det är jag säker på att jag gör just i detta nu på Gotland. :)

Maja.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: