majjaeriksson

Underbara bakverk och huset där jag bor

Kategori: Maja

Denna vecka har vi två födelsedagsbarn i klassen. Igår fyllde Carolin år och idag är det Isabellas födelsedag. Därför bjöd Isabella på fika! Vilket hon har gjort förut också. Hon gillar att baka. Dålig mobilbild på vad vi fick idag:

Underbart goda och fina choklad- och hallonmuffins med nån slags choklad sak över och så fina blommor och åå så gott det var. Det kan bli så att hela fotoklassen rullar fram innan läsåret är över! ;)

Och sen tänkte jag visa er huset där jag bor. Lindängen:
I huset närmast oss bor jag. Fast man går in i andra dörren. Den som är lite öppen (Erika kom ut). Huset som ligger parallellt med Lindängen heter Grindstugan och där bor några lärare ibland vissa nätter när de är här. Och huset till vänster i bild heter Matängen. Där äter vi mat och fikar. Och på övervåningen bor det elever. Så jag har inte många meter till maten! ;) Sen finns det en hel del byggnader till. Men de kanske ni får se någon annan dag!

Då vet ni! ;)

Vi hörs om ett dygn eller så!

Maja.

Kommentarer

  • Moa säger:

    Ååå vilka underbara muffins, vad fina dom var! Kul att se huset du bor i, det ser jättemysigt ut. Bra att ha nära till maten med :) Ser fram mot ett besök där snart. ;)

    2011-10-13 | 11:25:46
  • Freja säger:

    Oh lala vilka smaskiga muffins!! Och vad fint du bor:D

    2011-10-13 | 11:55:41
  • faster säger:

    wow...hon kan baka den tjejen...rena konstverk ju!!

    2011-10-13 | 18:18:54

Kommentera inlägget här: