majjaeriksson

optikern, två favvofoton, nyhetssamlare och ha det bra!

Kategori: Maja

Hej,
det gick bra hos optikern igår. Tydligen är det snart tre år sedan jag var där sist! :O Så det var dax för både synundersökning och nya brillor. Jag tycker att det är ganska spännande att göra synundersökning. Jag är lite knäpp så. ;) Jag såg iallafall precis lika bra/dåligt som för tre år sedan så jag behöver inte nytt glas! :) Sen kollade vi på glasögon. Mamma och Lisa var med som smakråd. Först var det svårt, men efter bara en liten stund fick jag på mig ett par och det sa klick. Så dom blev det! Jag får hämta ut dom på fredag! :)

Igår fick jag också hem foton. Bland annat två som nu sitter i mitt "favorit-foton-album":





Annars håller jag på och samlar på mig lite nyheter, för på torsdag, på folkhögskolan, ska det vara något slags nutidsprov. Det där med nyheter har ju aldrig varit min starka sida, men jag tänkte att är det nån gång jag ska lägga de på minnet så är det väl nu! Så jag skriver ner lite i en blå skrivbok ibland! :)

Idag blir det nog en lunch på stan med Lisa och Matheus, om Lisa inte behöver jobba. Och så ska jag köpa en liten grej. Som jag självklart inte kan avslöja här!

Jag hoppas att ni får en sketabra tisdag, det blir vad man gör det till vet ni! :)

Maja.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: