majjaeriksson

vilken dag med kollektivtrafiken!

Kategori: Maja

Ja ni, det finns både för- och nackdelar med kollektivtrafiken...
Idag när jag kom till stationen möttes jag av orden: Ersätts av buss.
Ett tag därefter kom bussen. Jag var lite orolig för att jag inte skulle hinna upp till Örebro i tid. Men sen såg jag att min lärare satt på samma buss så då blev jag lugn. Om jag skulle komma försent så skulle ju hon också göra det. Det var halt på vägen. Bussen kunde inte åka så fort. När vi närmade oss Örebro sa min lärare att hon skulle åka taxi från centralen sen och att jag kunde åka med henne. Det var mycket snällt. Så när vi kom till centralen så kilade vi iväg till en taxi som vi delade med två andra lärare på universitetet. Så där satt jag. Det kändes lite komiskt faktiskt. Det bästa var att Universitetet betalade. ;)

Hem gick tåget som det skulle, tur det! :)

Nu ska jag alldeles strax äta jättegod mat som mamma lagar. :)
Imorgon blir det lunch på stan med Anneli och så ska jag kolla efter en julklapp till pappa. :)

Hoppas att ni har en bra måndag.

Maja.

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Hi hi! Vilken tur i oturen! Men nu har du väl ändå jullov snart!?

    2010-12-20 | 19:59:54

Kommentera inlägget här: