majjaeriksson

Sköna maj välkommen!

Kategori: Maja

God kväll!
 
Man gillar ju våren med alla dess helgdagar som gör långveckor till kortveckor. Höstterminen har mycket att lära där, eller hur? Valborg var dock inget som jag personligen firade. Jag jobbade till stängning och dessutom regnade det på kvällen så ingen brasa blickades det in i. Men den första maj utnyttjades lite bättre. Jag, Philip och Martin tog nämligen en tur till Karlsby.
 
Jag gick dock ifrån grabbarna. Det finns ju en gräns för hur mycket skitsnack (läs: fiske- och alkoholsnack) en annan orkar med. ;)
 
Så jag slog mig ner på en egen klippa för att få lite lugn och ro.
 
Men självklart kom dom snart ifatt och självklart fick Philip napp där jag hade stått och kastat i flera minuter... :/ En liten gädda var hungrig. Martin fick en han med, en lika "stor".
 
 
Sen fick jag gäddslem i min varma choklad för någon var busig med sitt drag.
 
Och så blev det Maj(a)lunch som jag så fyndigt kallade det på instagram. Jag har faktiskt gjort både bröd, muffins och varm choklad själv, så mitt namn förtjänar att namnge måltiden.
 
Sen hörde vi åska. Och sen kom regnet.
 
"Bara ett kast till" sa Philip, samtidigt som åskan kom närmare och regnet ökade.
 
Och när vi satt oss i bilen och börjat köra mot civilisationen så kom verkligen regnet, det var sådär så man knappt ser vägen framför sig. Och en bit haglade det dessutom! Men hem kom vi, och det efter ännu en fin utflykt. :)
 
Idag har jag checkat av joggutmaningsdag nummer 2, tvättat, pluggat lite, jobbat lite och ätit mellis med Moa. Imorgon blir det plugg och på fredag blir det jobb i Ljungsbro 10-16. Variation förnöjer och snart är det sommarlov!
 
Maja.
 

Kommentarer

  • Mamma säger:

    Vilka härliga utflykter ni gör, heja er🐟🌲🌲

    2018-05-02 | 22:38:01
  • Mormor säger:

    Blev det gäddpate’ ??🎣

    2018-05-03 | 17:49:04

Kommentera inlägget här: