majjaeriksson

Lunch i solen

Kategori: Maja

Hej från Ljungsbro bibliotek!
 
Det är en varm jobbeftermiddag, men jag skola icke klaga. Imorgon blir en friare dag och dagen efter det med. Och tidigare idag var jag lite mer fri. Jag fick en del plugg gjort på förmiddagen och lagom till lunch kom Philip hem. Så vi gick och köpte plocksallad och åt ute i solen.
 
 
Vi köpte solkräm med för det har man ju känt av dessa dagar att man behöver nu.
 
Sen gick vi en bit längs kanalen tillsammans. Fast vid våran inristning, vid platsen där vi träffades för första gången för drygt fyra år sedan (cheesy, jag vet), skiljdes vi åt. Jag behövde gå hem för att åka till jobb, och Philip kunde fortsätta längs kanalen.
 
Och nu är jag och jobbar som sagt, klockan 14 till 19. Nog hade det varit skönt att vara någon annanstans än här, men jag vill inte klaga, jag har det ju rätt bra.
 
Imorgon blir det en annan slags dag och då ska jag försöka komma ihåg att ta lite små bilder under hela dagen, så att jag på kvällen kan ge er en ordentlig onsdagsrapport. :)
 
Vi hörs!
 
Maja.

Kommentarer

  • Mormor säger:

    Härlig förmiddag och god lunch☀️
    📕📙📘böckerna är ju också bra att ha koll på😀

    2018-05-08 | 22:25:45
  • Freja säger:

    Härligt med sol! 😎☀️

    2018-05-09 | 19:03:13

Kommentera inlägget här: