majjaeriksson

U klar och 11 kvar!

Kategori: Maja

Hej!
 
Det är en rolig utmaning att läsa en bok per bokstav. Och vad bra det går! Igår läste jag ut boken nedan.
 
 
 
Jag går och lever av Mirja Unge. En väldigt hemsk berättelse där övergrepp och olika typer av mobbning och trakasserier bara rabblas upp ovanpå varandra som att det vore vad som helst. Tyvärr hade jag ganska svårt för hur den var skriven. Ofta långa meningar utan kommatecken som gjorde det svårt för mig att hålla koncentrationen emellanåt. Ett exempel:
 
 
Eftersom halva 2018 snart har passerat tänkte jag att jag kan passa på att avlägga en halvtidsrapport också. I anteckningar på mobilen har jag en Nyfiken-lista med böcker jag är nyfiken på och en Läsutmaningslista där jag skriver ner de böcker jag har läst. Så här ser den ut nu:
 
11 to go! Bokstaven G kommer jag antagligen checka av härnäst för den ligger på nattduksbordet. En J- och en N-bok står jag i reservationskö för och det ska bli spännande att se vad X och Q har att ge. ;)
 
Må läslusten hålla i sig!
 
Maja.

Kommentarer

  • Mamma säger:

    Bra tänkt att läsa ”alfabetsböcker” annars är det lätt att hamna med författare man är van vid📚📚

    2018-06-25 | 16:29:56
  • Mormor säger:

    Heja dej📓 vad duktig du är och så får ju jag också tips👍

    2018-06-25 | 17:20:00

Kommentera inlägget här: