majjaeriksson

Nationaldagen 2018

Kategori: Maja

God morgon!
 
Hade du en fin nationaldag igår? Det hade jag!
 
Den började med en förstafrukost. Kanske inte dagens mest positiva bild men halskänningar krävde åtgärder.
 
Och när Philip hade vaknat till blev det en andrafrukost. Svenska jordgubbar med mjölk. Philip har också grädde och socker till sina jordgubbar, men jag tycker att det ska vara enbart mjölk.
 
En stund senare promenerade vi längs kanalen. Där träffade vi på en familj. En av föräldrarna fräste på oss när vi gick förbi....
 
Vårt mål var Mallboden. Vi gick dit på nationaldagen förra året också och tänker att det kanske får bli vår tradition. Men det krävs väl minst tre gånger för att en tradition ska vara etablerad va? Min fina glada sambo åt räkmacka.
 
Och jag tog en Sverigevåffla! Såå gott. Om våfflorna man gör hemma kunde bli hälften så frassiga som Mallbodens hade jag varit nöjd.
 
När vi var mätta och belåtna promenerade vi vidare. Vi mötte ytterligare en familj.
 
Vårt mål var landet! Kanske skulle vi haft en vattenflaska med oss...
 
Men vi överlevde. Och fick kattgos som belöning.
 
Efter klockan 17 fick vi skjuts hem, men vi blev inte hemma så länge. Vi tog bilen till Borenshult för att testa fiskelyckan igen.
 
Och nog fann vi den alltid. Eller Philip gjorde det iallafall. Men jag var håvansvarig så jag tänker ta åt mig en del av äran. ;) Fisken fick simma tillbaka.
 
Och vi åkte nöjda hem till oss för att laga middag och göra kväll.
 
Tack för en fin dag, Philip! Tack för att du står ut med mig och vill vara med mig. Jag vill etablera traditioner med dig.<3
 
Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    Vilken strålande fin nationaldag!😎🇸🇪🌸

    2018-06-07 | 21:17:59
  • Mormor säger:

    Håller med att hålla på traditioner är viktigt🍀🇸🇪
    Jag tycker det räcker med 2 gånger för att det ska bli en tradition😉🇫🇲🇸🇪

    2018-06-09 | 01:35:23
  • Mamma säger:

    Ni ser ut att ha många härliga stunder oavsett om det är nationaldag eller inte🌻🐟

    2018-06-09 | 07:27:09

Kommentera inlägget här: