majjaeriksson

Sista museidagen och första middagen

Kategori: Maja

God morgon eller god förmiddag!
 
Söndagen är här och jag tycker den kan gå lite varligt och lugnt fram. Lördagen toksprang nämligen och tjoff! så var den över.
 
Jag vaknade som allra oftas här. Fast jag gick inte upp förrän solen hade vandrat lite längre på väggen.
 
Sen hängde jag på museet mellan strax före 11 och strax efter 16. Sista museidagen för den här säsongen. Vi får se om jag återkommer till nästa, eller ej. Det blev en bra sista dag iallafall. 44 besökare.
 
Sen var det bara att hoja hem och fortsätta förbereda inför kvällens middag. I fredags hade vi redan börjat med att blanda annat duka. Så här fint.
 
Och just det. Det var alltså dags för första middagen i vår lilla alldeles egna "Halv åtta hos oss". Lovisa, Martin, Tilda, Tobias, Emma, Pontus och Ebba var våra gäster och här ser ni vår meny:
 
Vi körde lite på tema Fransk höst och jag måste få påpeka att vi inte hade lagat några av rätterna tidigare. Förrätten blev den största överraskningen för mig. Jag kan ha svårt för liksom stora klumpar av ost, men det blev verkligen gott.
 
Huvudrätten. Grytan hade vi (mest Philip) förberett redan i fredags och den hade puttrat många timmar vilket var lyckat, tror jag.
 
Och efterrätten. Jag kanske hade önskat lite mer liksom karamellisering på äpplena, men riktigt gott blev det ändå.
 
9 poäng av 10 hade jag nog gett oss. ;) Fast det är ju svårt att vara opartisk. Våra gäster har iallafall lagt varsin poänglapp i ett kuvert och när den fjärde och sista middagen är över (det blir nog i januari) öppnar vi och räknar samman och så får vi se vilket par som tar hem det. Verkligen kul grej! Det bli skönt att bara luta sig tillbaka och njuta de kommande middagarna. :)
 
Maja.

Kommentarer

  • Mormor säger:

    Vilken härlig ide'👍🏼

    Så fint ni dukat🍽
    Och vilken meny🥂 Måste få en 10 poäng🎉

    2017-10-01 | 11:49:06
  • Faster säger:

    Wow vilken god meny🍂🍁👏🍾 åh vilken kul grej!!

    2017-10-01 | 21:30:39
  • Moa säger:

    Vilken jättefin middag det blev! :) Ser ut som en riktigt mysig kväll och hoppas du haft en skön söndag nu med :)) Kramar

    2017-10-01 | 21:42:29
  • Freja säger:

    Wow! Vilka mästerkockar ni är! Ser supersmarrigt ut!🎉

    2017-10-03 | 22:42:42

Kommentera inlägget här: