majjaeriksson

Lördagsglimtar

Kategori: Maja

Hej på lördagkvällen!
 
Jag tänkte bjuda på lite glimtar från min dag.
 
Frukost. Ingen läcker smoothiebowl eller scones idag, men gröt är ju bra på sitt sätt. Och att satsumassäsongen är här gör mig glad.
 
Efter frukost promenerade jag till tåget. Jag har insett att jag föredrar att gå framför att cykla, det känns mindre jäktigt på något vis.
 
Framme i Linköping och inne på jobbet. Tom korridor. Så är det ju på helgen när alla som jobbar har yttre tjänst.
 
Det blev fyra fina arbetstimmar. En timme bokuppsättning på vuxenavdelningen, en och en halv timme i receptionen, lite rast (se proviant nedan) och så bokuppsättning på barnavdelningen. Topp!
 
Klockan tre var jag klar och gick ut i regnet.
 
Och sista glimten från idag blir på mitt lördagsbak. Hur läckert!? Recept hittat på MyKitchenStories.
 
Just nu ligger jag i sängen, har gårdagens idolavsnitt på paddan bredvid mig, hör Tom Petty i bakgrunden (Philip och Martin ser på dvd-konsert) och känner mig nöjd med dagen.
 
Imorgon väntar jobb 11-15 igen och sen tänkte jag att jag kikar in här någon gång under kvällen kanske och skriver några rader om den kommande veckan. :)
 
Hörs då!
 
Maja.

Kommentarer

  • Moa säger:

    Vilken mysig dag, bästa Maja!

    2017-10-08 | 10:29:16
  • Mamma säger:

    Fin höstlördag🍁🍫(lite svart kaffe till den kakan=💃🏻)

    2017-10-08 | 16:27:48
  • Freja säger:

    Wow vilken kaka!! Och vilken fin dag ändå, grötstart är ju ändå stabilt på något vis... 🤗

    2017-10-08 | 19:15:38

Kommentera inlägget här: