majjaeriksson

Sista lördagen i november

Kategori: Maja

Hej!
 
Så fint att vara hemma igen och så fin lördagen var. :)
 
Den började med att jag gjorde frukost/brunch. Philip och jag kompletterar varandra bra för han tycker att det är roligt att laga middag och är bra på det och jag tycker att det är roligt att fixa frukost och är bra på det. Igår blev det detta frallrecept, smoothie och kaffe/té.
 
Men när Philip kom upp kände han att han inte mådde så bra så vi bäddade ner oss lite igen. Philip somnade om och jag åt frukost i sängen.
 
Och medan han vilade upp sig så passade jag på att göra lite nytta. Som att vårda blommor.
 
Och städa insidan av ugnsluckan(!!!!!!) Kolla, före:
 
Och efter:
 
Sen mådde Philip bättre igen och vi tog en sväng ut i novembersolen. Vi behövde nämligen köpa en liten gå-bort-present. Det blev en liten glasvas att sätta en stickling i och en matchande choklad. På mataffären köpte vi också några glassar, Magnum pink är ju min favorit och de kostade två kronor styck så vi köpte på oss ett lager... ;) Och just det; ett lager strumpbyxor köpte jag med.
 
Och sen chillade vi bara i hemmets lugna vrå fram till att vi skulle bort till Emma, Pontus och lilla Ebba på kvällen. När Philip och jag bjöd på middag blev det ju lite franskt och igår blev vi bjudna på en amerikanskinspirerad meny.
 
Till förrätt blev det Flatbread pizza:
 
Till huvudrätt West coast chili (man fick sallad med, men jag tog bilden innan den kom till tallriken):
 
Och till efterrätt Red Velvet Oreo cheesecake:
 
Mycket mycket trevlig kväll! Sen kan jag ju inte avslöja för mycket detaljer eftersom det ju är lite av en tävling va, men jag kan säga att Philip och jag gav inte samma poäng till värdparet och att huvudrätten var min favoriträtt under middagen. Efter middagen spelade vi spel och hade en mycket bra kväll.
 
Och tillsammans blev allt detta en perfekt lördag i mina ögon. :)
 
Nästa halv-åtta-hos-oss-middag blir den sjätte januari hos Tilda och Tobias.
 
Idag blir det nog en ganska klassisk söndag. Jag har börjat morgonen med att köra igång två tvättmaskiner och när de är klara blir det två till, vi har också skräp att köra till återvinningen och en del disk att ta tag i och kommer nog handla lite mat inför veckan och sen tänkte vi åka och hälsa på våra kissar också. :)
 
Vi hörs när det blivit ny vecka!
 
Maja.

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Låter som en mysig helg! 🎉

    2017-11-26 | 21:21:51
  • Mormor säger:

    Ser ut att vara en god trerätters🍽🥂
    Spännande att följa och se vilka som vinner👍🏼😀

    2017-11-27 | 00:44:02

Kommentera inlägget här: