majjaeriksson

2 timmar och 36 minuter

Kategori: Maja

Jag jobbade ju på bibblan i helgen, men när jag kom hem i lördags kl. 17 var det ledigt och fortfarande sommar så Philip och jag passade på att utflykta. Visst borde utflykta finnas och vara ett verb?
 
Philip hade handlat lite käk och när jag kom hem åkte vi till landet och grävde upp några maskar. Eller pappa gjorde det faktiskt åt oss. Sen styrde vi kosan, kanske inte helt oväntat, mot Karlsby. Fast det blev inte Salstern eller "Sumpis" som vi hängde vid denna gång utan Loppsjön.
 
Och där hängde vi i exakt 2 timmar och 36 minuter = tills solen gick ner och det blev lite kyligare.
 
En mysig kväll var det och här kommer bildbevis på det:
 
 
Som så många gånger förut blev det 1-1 i vår fisketävling. Jag fick flest, Philip fick störst. Alla var småttingar dock.
 
Philip fick bottennapp och fisknapp på samma gång! Det ni.
 
Göttgöttigöttgött.
 
Vi höjde glasen för att fira livet. Nej, gud vad larvigt. Det gjorde vi alltså inte.
 
Hej då solen, ses imorgon!
 
Sämre lördagkvällar har man ju haft.
 
Maja.

Kommentarer

  • Faster säger:

    Åh va mysigt...

    2017-05-29 | 19:00:10
  • Freja säger:

    Så fantastiskt fint! 😎🌸

    2017-05-29 | 20:00:57
  • Mormor säger:

    Ni kan verkligen konsten att ta vara på tiden och njuta😀🌞😍🐟🥂 sååå härligt👍🏼

    2017-05-29 | 21:46:18
  • Mamma säger:

    Ni är BÄST på utflykt(m.m)🍀

    2017-05-29 | 22:46:49

Kommentera inlägget här: