majjaeriksson

Landet och kräftskiva

Kategori: Maja

Igår kom jag nog hem rekordtidigt efter museijobb. 16.07 var jag hemma och pepp på en eftermiddag och kväll i det fria.
 
På väg ut till bilen blev det ett stopp under plommonträdet i trädgården. Det finns en del plommon om man säger så.
 
Sen åkte Philip och jag till landet. Vi såg att Sandra hade tippat ut vattnet, så vi fixade nytt. Jag har en liten grej för att ge vatten till djur - liksom mat vill dom ju alltid ha, men när man ger dom vatten och dom dricker, ja, jag tycker bara att det är härligt. Det känns som att jag gör något stort och viktigt då... Vi går vidare hör jag.
 
Pappa hade släppt ut fölet för att det skulle springa av sig lite. Jag vet inte det ja, sa fölet, och chillade loss.
 
Sen blev det en kaka i gräset...
 
...och plantering av inflyttningssticklingar! :)
 
Och på kvällen var vi tillbaka hemma i vår lägga och fixade kräftskiva för två! Jag tycker att vimplarna som jag hängde upp kvällen till ära kan sitta kvar lite, men Philip tycker att det är lite för mycket barnkalas. Idag får de hänga kvar iallafall. ;)
 
Idag ska jag jobba eftermiddag i Linköping, imorgon blir det museijobb och på lördag ska jag och Philip till Uppsala. Det blir roadtrip och stopp på vägen och upptäcka en ny stad och sova på hotell och ja, jag längtar riktigt mycket till lördag. Kanske blir det Uppsalahelgen nästa blogginlägg handlar om, men man vet aldrig med mig numera. Vi hörs!
 
Maja.

Kommentarer

  • Lisa säger:

    Vad fint att ni fixade vatten till Sandra💕

    2016-08-25 | 17:55:43
  • Freja säger:

    Vilken mysig dag med finfestlig avslutning! Och jag röstarbför vimplarnas vara! :D

    2016-08-25 | 22:21:52

Kommentera inlägget här: