majjaeriksson

Kakor, studiebesök och kärlek

Kategori: Maja

Igår åt jag kiwi, yoghurt och ett kokt ägg till frukost. Framför Nyhetsmorgon.
 
Någon timme senare hoppade jag i mina rosa skor. Körde färgglatt igår.
 
Praktikdagen började som bekant med kakbuffé för att en på bibblan jobbar sin sista vecka. Jag satt inklämd i en soffa, så min handledare Monica fick fria händer att välja två gósaker till mig. Hon valde chokladboll och hallongrotta. Bra val, måste jag säga. :)
 
Före tio var vi dock tvungna att kila vidare då vi skulle till Campusbibblan. Jag tog en mini-lakrits-maräng i farten!
 
Campus ligger bara ett stenkast bort från stadsbiblioteket. Allt man behöver göra är att knalla över en liten lummig kulle där syrénerna står i blom just nu.
 
Jag och min handledare var på plats i Campusbibblan klockan 10-12. Jag städade bland annat på kontoret, bara fem böcker av varje sort skulle stå kvar och resten skulle ner i källarn. Jag ställde också upp lite nya tidsskrifter som hade kommit på morgonen och så skrev jag på min praktikrapport. Snart helt klar.
Klockan 12 blev det matlådelunch i personalrummet och 12.30 åkte jag och Monica till Vagnhärad för ett litet studiebesök. Jag tycker att det har varit jättetrevligt att göra så många studiebesök och få möjligheten att se flera bibliotek. I Vagnhärad fanns fräsiga balkonger.
 
Sen åkte vi vidare till Trosa där vi kilade in på biblioteket en snabbis bara och sen kikade vi bara liiite på själva Trosa med. Verkar vara en helmysig liten idyllisk plats.
 
Sen gasade vi tillbaka till Nyköping där jag klockan 16.44 tog tåget mot Norrköping för att 17.48 ta tåget till Motala för att strax efter 19 komma hem till Philip. Som inte var hemma just då, men sen kom han och då blev jag glad. Han är ju min favoritperson och igår hade vi varit tillsammans i exakt 1 år och 3 månader.
 
Idag, fast inte förrän om 3 timmar, ska jag åka till Linköping en sväng. Det ska bli kul att träffa lite klasskompisar och höra hur de har haft det den senare halvan av terminen. Efter det evenemanget åker jag tillbaka till Nyköping där det vankas tacos med storasyster och i Nyköping stannar jag till fredag klockan 12.44 och då blir det sommarlov och då känner jag att jag inte vill åka så mycket tåg eller ens bil på ett tag.
 
Maja.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: