majjaeriksson

Många % choklad

Kategori: Maja

Hej och hallå på fredagen!
 
Jag har just ägnat tid till att baka lite. Och det gick väl som vanligt när jag har bestämt mig för att baka... Jag går in med en studsande entusiasm och höga förväntningar och så kör jag på och det rätt fort. Jag vet att detta kan orsaka misstag och tabbar under processens gång, så idag tog jag det relativt lugnt och läste verkligen ordentligt. Men ja, såklart blev det inte topnotch. Jag är ju ingen mästerbagare direkt. Men det gick väl inte såå dåligt heller, egentligen.
 
Detta är boken som jag tycker om så mycket och tänker prova alla recept ur:
 
Jag gjorde maränger! Och som ni ser blev dom inte riiiktigt som i boken (oklart varför) men vad tusan!
 
Och så blev det brownies! Dom blev såklart inte heller som i boken, men ruskigt goa!
 
Sammanfattning: Övning ger färdighet och äta bakverk bör man annars dör man! :)
 
Trevlig helg!
 
Maja.

Kommentarer

  • mormor säger:

    Vad duktig du är! Kakorna ser ju proffsiga ut.
    Ett smakprov någon gång skulle sitta fint!
    Kram

    2014-03-14 | 18:27:44
  • Moa säger:

    Så himla fint!! Jag tycker dina var finare än i boken! :D

    2014-03-14 | 19:54:28
  • Faster säger:

    Kanon fina ju!! O smarriga ser de ut!!

    2014-03-14 | 22:59:15

Kommentera inlägget här: