majjaeriksson

Jobbhjälp och blomfint

Kategori: Maja

 
Som ni ser ovan fick vi lite jobbhjälp idag, Moa och jag. Det har hänt de andra somrarna med, att barn på gårdarna kommer och hjälper till, mer eller mindre, men dessa var nog rekordduktiga! "Rensa du så sopar jag!" Ännu en bra arbetsdag till historien alltså.
 
Nu över till det blomfina, nämligen tre fina som just nu bor i mitt rum.
 
1. Denna lilla bukett som jag plockade till mig själv igår:
 
2. Min kaktus som har ett eget partyparasoll:
 
3. Min Lyckliga Lotta som jag fick av Philip på min födelsedag, 13/4. Att hon fortfarande är lycklig gör mig lycklig. Jag har aldrig tagit hand om en blomma så väl.
 
Ikväll är det så mycket chill som bara är möjligt som gäller för min del. Imorgon är det jobb igen och framåt kvällen blir det pannkakspicknick med två fina, jag får säkerligen anledning att återkomma till det ämnet!
 
Klart slut.
 
Maja.

Kommentarer

  • Moa säger:

    Å så jättefint med alla blommor och tack för ännu en bra arbetsdag, vi är så himla bra vi!!! :D

    2014-06-17 | 18:20:34
  • Faster säger:

    Bra att det finns efterträdare till er när det är dags för andra sommarjobbare👍😊

    2014-06-17 | 18:51:46

Kommentera inlägget här: