majjaeriksson

Stilla sjö

Kategori: Maja

ÄNTLIGEN känns halsen så nära normalbra att det känns bra! Jihuu! Imorgon är det jag som återgår till jobbet!
 
Igårkväll var jag och Philip ute på sjön. Min morfar har nämligen en båt, som bara låg i våran trädgård här hemma, och Philips farbror har en båtplats i Boren, en brygga där det inte låg någon båt. Så vi slog oss liksom ihop och la båten där en kväll förra veckan och igår fick jag följa med ut! Det var såå fint! Det är verkligen vackert när sjön ligger spegelblank. Virvlarna som årorna bildar. Sjöfåglarna som guppar på vattnet. Och solen som går ner.

 
 
 
 
Det var ju dock egentligen en fisketur, men det var det sämre med. Philip fick två små abborrar och jag ingenting. Trist. Men "nu är vi en fin erfarenhet rikare" /klokkille_90
 
Maja.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: