majjaeriksson

Årets första månad.

Kategori: Maja

En favorit från januari.
 
Idag när jag promenerade in till stan (nästan 1 timme), slogs jag av att det är sista januari idag och vilken bra månad det har varit. Jag tycker att det är viktigt att leva i nuet och ha tankar om framtiden, men det kan vara riktigt fint att snegla bakåt ibland. Januari och 2013 välkomnandes tillsammans med två favoritfamiljer, min egen och familjen Wik. Och sen har det rullat på:
Jag såg Berättelsen om Pi på bio med Moa.
Det var promenad och snack med Lovisa.
Jag tog upp kontakten och fikade med Calle som jag inte hade träffat på 4-5 år.
Jag hade fyra tentor på två veckor, och jag är 99,99 % säker på att jag klarade tre av dom.
Släktmiddag hos Magnus och Helene.
Fikade med Moa.
Tog upp träningen och nu är jag igång med spinning och box igen.
Lunchade och såg på hockey med storasyrran i Mjölby.
Fikade med Anneli.
Har börjat läsa termin 2.
Fredagsmys och övernattning hos Carro i Tranås.
Julgransplundring hos mormor och morfar.
 
Och då är det här bara "stora" saker som står i almanackan! Vilken bra månad jag har haft ändå och vad mycket som har hänt egentligen. Jag tror att det kan vara bra att kolla tillbaka och uppskatta det man har liksom!
 
Just nu befinner jag mig i en datasal på universitetet (vi slutade tidigare), ikväll blir det box med Moa och det känns som ett bra sätt att avsluta årets första månad på. Och när jag tittar framåt anar jag att februari också blir en bra månad! ;) Häng på!
 
Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    Så härligt!! Jag hänger på!

    2013-02-02 | 15:51:25

Kommentera inlägget här: