majjaeriksson

Novelltävling

Kategori: Maja

Jag har tänkt delta i en novelltävling. Ni kan läsa om den här: http://www.ostgotabibliotek.se/Default.asp?LibraryID=5&MenuItemID=7522&CategoryID=6949.
Om jag kommer på en idé och får till en text så att säga. Jag har redan kommit på en idé. Jag vet hela händelseförloppet och hur det ska sluta. Vi får se om jag klarar det den här gången....

Här kommer början:

Dagarna var okej. Men när det blev kväll och närmade sig läggdax var det inte lika roligt.
Varje natt kramade hon nallen. I hopp om att det skulle kännas en gnutta enklare och inte fullt så ensamt.
Och kanske hjälpte det lite. För stunden.
Men på morgonen var den tillbaka igen.

Eller något sånt. Men jag måste få till inledningen lite längre. Mer detaljer utan att avslöja något...

Jag jobbar på!
Ikväll blir det kalas hos Tilda, min kusin som fyller 19 idag. :)

Maja.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: