majjaeriksson

Häst-Maja?

Kategori: Maja

Vet ni vad jag har gjort idag?
Om ja: Jäkla spion!
Om nej: Såklart inte, men jag ska berätta nu. Jag har ridit! :O
Det händer inte ofta ska jag säga er. Jag red när jag var mindre men innan idag var det lääänge sen. Jag ramlade av en nyårsafton och fick världens fläskläpp, kanske var det det som hindrade mig. Men idag var jag uppe i sadeln igen. Bilder:



Pappa och Lisa red också:


Om jag ska börja rida igen? Nja, skulle inte tro det! Men någon gång ibland kanske. :)

Vad händer annars då?
- Jo, just nu, i skrivande stund, sitter jag utomhus faktiskt. I skuggan. Jätteskönt! Och här lär jag väl hålla till resten av dagen och kvällen ungefär.
- Imorgon blir det kalas, kussen har gått och blivit 11 år.
- Sen kommer nationaldagen. Det blir väl inget direkt firande då... Men man kanske skulle utnyttja tillfället och baka till något riktigt festligt och gött!?
- På tisdag ska jag träffa Lovisa. Vi ska picknicka i Varamon och kanske fota lite. :)
- På onsdag ska jag spela minigolf med Maria. Förloraren bjuder på glass! ;)
- Sen hoppas jag ju på att träffa min vän Moa, som flyttar snart.
- Och så är det ju studenten. Då ska vi på studentfirande till en annan kusse och jag ska nog även kolla in när de åker vagn. Det är ju kul!
- Sist men inte minst: för er som har missat det så har jag nu kommti in på en folkhögskola, en skrivarlinje, och det känns riktigt bra! En sten har ramlat av från mina axlar och nu längtar jag bara, det ska bli så spännande! :)

Ja, vad mer kan man säga än: Ha det jättebra i sommarvärmen! :)

Maja.

Kommentarer

  • Moa säger:

    Vad härligt! Och vilken proffsryttare!! ;)

    2011-06-06 | 11:45:56

Kommentera inlägget här: