majjaeriksson

Fika och mat (hihi)

Kategori: Maja



Det blev en god och trevlig fikastund med Anneli idag. Vi hade mycket att prata om och tiden flög förbi! Tack, Anneli, vi ses snart igen! :)

När Anneli hade åkt hem satte jag igång med maten. Idag var det ett nytt recept som skulle testas. Nämligen Mynta- och fetabiffar. Man ska ha de i mjuka tortillabröd istället för taco. Det man behöver är nötfärs, fetaost, färsk mynta och så lite kryddor. Så formar man de till biffar och så lägger man det i ett tortillabröd tillsammans med smaskiga grönsaker och sånt som man brukar gilla att ha i sin taco. Och vips så kan man äta det. Så här såg min ut:


Det var gott. Men det är viktigt att man äter det tillsammans med härliga grönsaker och cremefraiche eller någon annan röra för annars är det väldans torrt... Men eftersom jag hade alla de där tillbehören så blev det gott. Jag kan tänka mig att det är ett bra litet picknick-plock! :)

Nu ska jag läsa bloggar och sen får vi se vad som händer! :)

Jag återkommer!

Maja.

Kommentarer

  • faster säger:

    mmmmm...detta måste jag prova!!!ser mumsigt ut!!!

    2011-06-01 | 20:40:09

Kommentera inlägget här: