majjaeriksson

Min tisdag

Kategori: Maja

Min tisdag har varit bra. Det var framkallning. Och det blev bilder. Fast bara små en så länge. Så man har inte sett så jättebra. Det blir imorgon det! Och så blev det lite planering inför Göteborgs resan nästa vecka. Och lite fotohistoria. Och lite brandövning. Och så.

På kvällen har jag umgåtts med en japansk tjej. Hon heter Eriko och ska läsa här på skolan den här terminen. Vi satt i Gläntan lite. Gläntan är alla elevers gemensamma lokal. Hon pluggade och jag skrev brev. Och sen spelade vi lite basket/pingis i idrottsalen. Eller ja, vi lattjade lite liksom. Och sen promenderade vi till Statiol där jag köpte frimärken och postade ett brev. Och sen gick vi tillbaka till Gläntan och kollade på nyheter och Halv åtta hos mig och nu sitter jag här. Ringer just upp mamma. :)

Men VI hörs imorgon igen!

Maja.

Kommentarer

  • mamma säger:

    Ta chansen och lär dig lite japanska!Kram

    2011-08-30 | 21:23:31
  • Freja säger:

    Ja! Gör som din mor råder! Arigato betyder tack vet jag;)

    2011-08-31 | 14:29:43

Kommentera inlägget här: