majjaeriksson

Hemligresa - Dag 3

Kategori: Maja

Scrolla ner för att se Dag 1 och Dag 2! Jag befinner mig fortfarande i St.Anna, kommer hem på fredag. Då blir det ett inlägg och en rapport om veckan i Söderköpings skärgård, såklart! Nu:

Dag 3:

En staty som jag tyckte om:


Denna dag, dag tre, sista dagen, åkte vi neråt, in i gruvan där vi blev guidade av en duktig guide:


Man skulle ha hjäm på sig för det brukade ramla ner lite stenar då och då, "inga bumlingar men...". Här är Ellen och jag i våra snygga hjämar:


Nere i gruvan fanns också ett gruvmuseum:


Där jag fick syn på dessa bilder:

Med mera, med mera, med mera förstås!

Det var mycket intressanr fakta att ta in nera i gruvan!

Väl uppe i dagsljus var det dax för lunch:




Och några timmar senare var det dax att lämna Kiruna:


Väl nere på mark var vi ganska trötta och ville mest hem, men vi stannade en snabbis vid Nyköpingsbro för matintag ( = en halv ostfralla och glass för min och Ellens del). Solen var på väg ner och det var så fint så:


Årets hemligaresa till Kiruna/Narvik var en härlig upplevelse som vi sent ska glömma. Tack alla inblandade! ;)

Hoppas nu att det har fungerat som det ska med de tidsinställda inläggen, annars får jag be om ursäkt på fredag. Vi hörs då!

Maja.

Kommentarer

  • faster säger:

    åh va kul att du fixade till så det kom in lite inlägg trots att du är på resa igen:)har funkat utmärkt sörru!!o vad härligt Kiruna verkar!!km

    2011-08-10 | 15:01:54
  • Freja säger:

    Vilken härlig resa! och.. Tidsinställda inlägg.. Du är sååå cool!:D

    2011-08-11 | 13:16:01
  • Moa säger:

    Det verkar som att ni haft en trevlig och rolig hemlig resa! :) Jättekul med tidsinställda inlägg! :) Du är proffsig du! Ser fram mot St:Anna uppdatering snart ;) KRAM

    2011-08-11 | 18:43:06

Kommentera inlägget här: