majjaeriksson

Vego-vecka, dag 3

Kategori: Maja

Nu du mormor, får du göra paj! ;) Dagens rätt gav nämligen både Philip och jag 4 starka morötter av 5 möjliga. 

Spenatpaj blev det. Från en kokbok jag lånade på bibblan. Detta behöver man:

(null)

Jag gjorde dock egen pajdeg från grunden (vanlig basic med mjöl, smör och vatten) och hade inte cheddarost utan någon ostblandpåse vi hade i frysen. Annars följde jag receptet. 

Efter att jag hade gjort pajdegen kokade jag spenatbladen med hälften av smöret. Sen finhackade jag spenaten. Och brynte lök. Sen la jag spenat och lök på botten av pajdegen. Blandade ägg, ost, grädde, senap, salt och peppar och hällde det över spenat och lök.

Och så in i ugnen i 200 grader i 20-30 minuter. Och gott blev det! Som sagt en 4 från både mig och Philip. Jag kan tänka mig att göra den igen. :)

(null)

Imorgon blir det soppa!

Maja.

Kommentarer

  • mamma säger:

    Den pajen ska jag göra!

    2019-01-17 | 20:02:08
  • Freja säger:

    Smaskens!! 😋

    2019-01-18 | 22:25:28
  • Mormor säger:

    Låter perfekt👏🏻 Jag gillar paj och spenat är en favorit👍Så nu blir det den här- jag följer ditt recept🤗

    2019-01-19 | 19:54:11

Kommentera inlägget här: