majjaeriksson

Vego-vecka, dag 1

Kategori: Maja

Hej!

Jag har bestämt mig för att köra en vegetarisk vecka. Varje kväll kommer jag att prova ett nytt vegetariskt recept och sen betygsätter jag det här för er. :)

Idag gjorde jag morots- och halloumibiffar efter detta recept. Enligt receptet ska de tillagas i ugnen, men jag, och mitt kontrollbehov, bestämde oss för att steka istället. Kanske skulle jag satsat på ugnen ändå? Jag får för mig att det kanske hade gjort något med dem om de hade fått gosa till sig i en varm ugn. Och så skulle jag nog tagit lite mindre chiliflakes, så här med facit i hand. 

Summan av kardemumman: Måndagsrätten får 2 av 5 morötter.

(null)

Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    Men så kul med vegetarisk vecka! (Tycker en som kör vegetarisk vecka varje vecka😆). Ja du, med många facit i hand så är grönsaksbiffar sällan kul... Även om dom fått gosa i ugnen😉 Kul att få se vad du hittar på mer för recept! 🥗🍕🥙🥕🥧🍆

    2019-01-15 | 11:56:14
  • Mormor säger:

    Kul med vegetariskt🍠🥦🥒🥑🍆🍅
    Kan nog laga det som får 4 av 5👍

    2019-01-15 | 22:13:36

Kommentera inlägget här: