majjaeriksson

Godmorgon!

Kategori: Maja

Igår vaknade jag av någon oförklarlig anledning vid klockan halv sex och kunde inte somna om. Jag lyssnade då på podcasten Mellan raderna och tänkte att den här skulle kanske mamma eller mormor gilla. De pratar om böcker som de har läst och man kan verkligen få tips. Jag gillar deras seriösa men ändå vardagliga sätt att prata böcker. :)

(null)

Något annat som hände igår var att jag blev registrerad för MASTERUPPSATSEN. Gulp och wohoo! Just nu är jag så pepp. "Bara" uppsatsen kvar! Jag måste bli bättre på att fira... :)
(null)

Solen visade sig lite. :)
(null)

Och på kvällen blev det fredagmiddag framför På Spåret med Philip och Ellen. Eftersom jag kör lite vegetariskt tema passade jag på att testa pulled oumph (gjort på bland annat sojaproteinkoncentrat från sojabönor). Jag gillar pulled pork och tyckte att detta var väldigt likt "originalet". Lite skillnad på konsistens, men det var inte något som störde mig alls. 5 morötter av 5 möjliga!
(null)

Vi har också knäckt sötpotatispommes-koden. 
1. Lägg de i vatten i några minuter så stärkelsen försvinner. 
2. Rulla de i potatismjöl. 
3. Lägg på bakplåtspapper på plåt och utspritt så de inte nuddar varann. 
4. Ringla över olja.

ÄLSKAR sötpotatispommes.<3

Jag tror att jag nöjer mig med en vegetarisk arbetsvecka denna gång. Kanske gör jag en annan utmaning nästa vecka... Är lite inne på något skärmbegränsande kanske... :)

Nu ska jag gå upp och göra frukost. :)

Maja.

Kommentarer

  • Mamma säger:

    Tummen upp för MAJA!!!

    2019-01-19 | 12:25:46
  • Mormor säger:

    Härligt Maja🍀 lycka till🤗

    2019-01-19 | 20:00:06
  • Mormor säger:

    Tack för poddtipset👍

    2019-01-19 | 20:02:03
  • Freja säger:

    Oumph är grejer det! Smarrigt!👍🏼🍔

    2019-01-22 | 12:01:18

Kommentera inlägget här: