majjaeriksson

Väckt från de döda

Kategori: Maja

Hallå där!

Hur är läget?

Med mig är det bra. Jag jobbade hela dagen i måndags, pluggade i tisdags och jobbade hela dagen igår. Idag är det halvdag som gäller och imorgon är det plugg. Om någon skulle undra.

Det jag vill ta upp idag är att jag tror att jag har gett nytt liv till en växt. Jag har tre monsteror. Den 25 december 2017 var de så här fina och glada:

(null)

På senaste (kan inte uttala mig om tidsperiod) har dock någonting hänt. Jag antar att det kan bero på mörkret. Jag menar, vi alla har väl känt av det...!?

Två av mina gröna kompisar såg ut lite så här:
(null)

Sanningen är att det där är nutid. Jag valde dock för ett tag sen att helt sonika bara klippa ner den andra deppiga och nu tror jag att jag kanske kan ha gett den nytt liv! Kolla:
(null)

Frågan är om man ska ta och klippa ner Depp nr 1 också kanske!? Mmmm.

På tal och växter börjar man ju bli lite pepp på att sätta frön. Visst, nu liknar det snöstorm därute, men ganska snart är väl ändå balkongsäsongen här? Mm, jag ska nog köpa mig en påse jord och några frön i helgen. :)

Maja.

Kommentarer

  • mamma säger:

    👍🏾 👍🏾👍🏾För ljuset!

    2019-02-21 | 18:36:00
  • Freja säger:

    Heja Majas monsteror! 🍀

    2019-02-21 | 20:57:22
  • Moa säger:

    Mina blommor är också vintertrötta, så alla får trängas i köksfönstret nu för där är det mest ljus :)

    2019-02-22 | 15:10:20
  • Mormor säger:

    Dom kommer med ljuset🌱🌿🍀😍

    2019-02-22 | 21:11:48

Kommentera inlägget här: