majjaeriksson

Kreativiteten flödar

Kategori: Maja

Hej!

När vi var i Nyköping senast köpte jag en skrivbok på Åhléns. Den var på halva priset tror jag och min tanke var att kanske ha den som Bullet journal nästa år. Men innerst inne visste jag nog att jag inte skulle kunna hålla mig så länge... ;)

Nu har jag funnit ett syfte till den! Min röda bujo fungerar ju främst som en kalender även fast den är mer än så, men i den nya gröna tänker jag att det ska vara fokus på bilder och text. Tänker fotoalbum möter dagbok. Lite som bloggen alltså ;)

(null)

I helgen pysslade jag lite på insidan av omslaget och på första sidan. Lite gröna akvarellväxter, en bild på mig från Köpenhamn, ett random mönster jag skrev ut på jobbet och en orange/röd blomma som jag gjorde någon gång.
(null)

På baksidans insida satte jag en bit tapet. Matchar mammas och pappas kök. ;)
(null)

Tanken är att dokumentera mer eller mindre speciella dagar i denna lilla bok. Kan redan nu drömma om att skapa resesidor även fast ingen resa är bokad. Än. Men söndagsutflykter kommer också platsa fint. :)

Jag kan visa några inspirerande bilder från Pinterest så ni får se lite hur jag tänker.
(null)
(null)
(null)

Jag får väl återkomma i ämnet när jag har skapat ett uppslag. :)

Maja.


Kommentarer

  • Freja säger:

    Vilket härligt komplement till bujon! Så mysigt och fint att pyssla med och en sån bra minnessamling att bläddra i i framtiden!👍🏼🤗

    2019-02-27 | 12:32:06
  • Mormor säger:

    Sånt gillar jag👍👏🏻🤗

    2019-02-27 | 15:54:21

Kommentera inlägget här: