majjaeriksson

Skogen

Kategori: Maja

 
Vi var i skogen idag. Mellan ungefär klockan ett och halv tre promenerade vi omkring och andades skogsluft. Jag kom på att vi skulle satt igång någon slags träningsapp så att vi se kunde se hur vi hade gått på en karta, för jag har ju noll koll när det kommer till världsuppfattning och lokalsinne. Men det gjorde vi inte. Så ingen kan någonsin veta hur vi gick.
 
Vi såg mycket harsyra iallafall.
 
Och en "helikopter". Jag vet inte jag...
 
När jag nästan gett upp hoppet om ätbar svamp pekade Philip plötsligt ner i marken på sidan av stigen. Och där satt en liten kantarell med sin kantarellfamilj! :)
 
Och sen kunde vi nöjda i hågen försöka hitta tillbaka till bilen. Vi lyckades!
 
En liten portion till en liten Maja blev det iallafall. :)
 
Och det var söndagens naturutflykt det. Lite senare ska vi till Liljeblads för en liten kvällsfika och sen gäller det att ladda för pluggstart... ;)
 
Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    ❤️🍂🌳skogen🌳🍁❤️

    2018-09-02 | 21:18:04

Kommentera inlägget här: