majjaeriksson

En tisdag i Prag

Kategori: Maja

Godmorgon!
 
Idag var jag uppe med tuppen redan efter klockan 6 för idag är det ingen vanlig dag för idag är det Philips födelsedag. Tjugoåtta år den tjugoåttonde. Jag gillar ju att fixa frukost och några små gåvor fick han också. Och nu har födelsedagspojken åkt till jobbet och jag ska ta tag i min dag.
 
Först: tisdagsbilder från Prag.
 
Vi bodde som sagt i en lägenhet som vi var jättenöjda med. Det var stort och låg väldigt bra. Här kikade jag ut på morgonsolen.
 
Det mesta som fastnat på bild under redan är fasader. Så mycket fint.
 
Kolla denna liksom.
 
Här blev jag sugen på bär men det blev inget köp. Kändes lite bökigt att bära hem en sån där låda till kvällssnacks och vi var på jakt efter något lite annat...
 
Vi hamnade på ett chokladcafé där vi åt varsin våffla. Gött ska det vara!
 
På tisdagen gick vi också på en utställning med stålfigurer. Det blev ett lite annorlunda inslag i resan och figurerna var riktigt häftiga.
 
Den här bilen var min favorit på utställningen. Känner i hela mig att en sån där liten bil är en bil för mig.
 
 
 
 
 
Vi var också inne i den enorma leksaksaffären Hamleys en sväng. Vi köpte inget, men Per och jag kilade in i ett litet hus och poff så blev jag jätteliten, eller Per jättestor?
 
Vi gick så mycket dessa två heldagar att jag har nog aldrig gått så mycket på två dagar. Men Prag var en promenadvänlig stad och det gillar jag.
 
Och den här bilden från boulevarden får faktiskt avsluta vår Pragresa.
 
Tack mamma, Ellen och Per för fyra fina dagar. :)
 
Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    Vilken härlig resa ni verkar haft! Prag ser ut att vara en fin stad👍🏼🎈

    2018-09-29 | 16:31:36
  • Mormor säger:

    Så härliga dagar🤗👏🏻👌🏻😍

    2018-10-01 | 23:22:52

Kommentera inlägget här: