majjaeriksson

En måndag i Prag

Kategori: Maja

God förmiddag!
 
Jag sitter här med dagens andra tékopp. Det är skönt att vara hemma. Vi kom hem strax efter tio igår efter att bara ha rest och väntat hela dagen. Men bra har vi haft det.
 
Prag var verkligen jättefint. Jag tror faktiskt att jag kan sträcka mig så långt som att säga att det är den finaste staden jag hittills har besökt. Tätt följd av Lissabon tror jag. Självklart har jag en hel del bilder med mig hem och det ska bli riktigt kul att göra en fotobok i helgen. Men en hel del bilder ska ni ju få se här med förstås. Jag tänker att det får bli två Praginlägg. Ett per heldag. Ett idag och ett imorgon.
 
Så, lite Pragmåndag kommer här:
 
Vi bodde i en airbnb-lägenhet som var jättefin. Tyvärr blev det ju ingen hotellfrukost då, men det fixade vi bra själva. :)
 
Mitt resesällskap. Vem blir inte glad av såpbubblor? Tyvärr höll en av stadens sevärdheter - det astonomiska uret - på att repareras så vi fick inte se det. Det var lite synd. Men det var ju inte så att det inte fanns annat att kolla på.
 
Utsikt från Karlsbron.
 
Utsikt från en annan liten bro.
 
 
Lennon Wall. Vi hade så tur med vädret när vi kom dit. Just under måndagen var det verkligen växlande väder...
 
...men när vi kom till den här färggranna muren kikade det ner så fint ljus mellan grenarna.
 
Gulliga.
 
 
Pose vid utsikt. Obligatoriskt på resa ju.
 
 
Och sist, men absolut inte minst, det utsökta bakverket Trdelnik. Får du chansen - prova! Vi föll pladask och det är en gåta hur vi inte kunde köpa fler än två. ;)
 
 
Ja, så det var en liten rapport från måndagen. Imorgon serverar jag ett lass med tisdagsbilder. :)
 
Maja.

Kommentarer

  • Mamma säger:

    Prag var vackert-tack för en härlig resa!

    2018-09-27 | 18:06:30
  • Mormor säger:

    Ja, Prag är fint👏🏻
    Jättekul att se alla fina bilder, ser fram mot morgondagens😉

    2018-09-27 | 23:23:25

Kommentera inlägget här: