majjaeriksson

Söndag i Köpenhamn

Kategori: Maja

Tjenare!

Jo, en söndagsrapport utlovades ju så här kommer en.

Givetvis började dagen med hotellfrukost.

Att äta hotellfrukost är bland det bästa när man är på resa är ju sen gammalt, men att äta den på Olearys var något nytt. ;)

Efter utcheckning gick vi till ett närliggande typ industriområde där Philip besökte en ölbutik.

Och sen promenerade vi till city. Som ni redan märkt handlade helgen om att äta gott och gå mycket. ;) Vi köpte churros. Även det var en ny upplevelse och alldeles färskvarma hamnade de i våra magar.

En stund senare var vi på ett café där vi värmde oss med té/kaffe.

Och så promenerade vi lite till. Mycket olika byggnader fick vi se. Som denna pampiga:

Dessa färgglada:

Och denna lite äldre:

Vi kom till typ en park där många promenerade och en del ännu hurtigare sprang.
(null)

Och självklart promenerade vi till den lilla sjöjungfrun. Kanske ändå en lite överskattad sevärdhet kände jag när vi hade gått långt och vinden blåste kallt. ;)

Men ni måste ändå medge att jag bjöd bra på mig själv på den här selfien... usch vilken bild...

Och det var faktiskt helgens sista bild. Efter vi hade hälsat på sjöjungfrun promenerade vi tillbaka till stan, satte oss på en restaurang nära stationen. Men en kombination av att vi inte kändes oss sedda där och ett sms från sj om att vårt tåg var inställt en liten bit (köpenhamn-malmö) gjorde att vi lämnade restaurangen och tog en burgare på stationen.  Vi fick ta ett pendeltåg till Malmö där vårt ordinarie tåg gick ifrån och hem kom vi återigen precis enligt tidtabell. :)