majjaeriksson

Att stanna upp i frosten

Kategori: Maja

Kl. 8.45. Jag vaknar med känslan att jag vill gå runt i täcket hela dagen. Jag sa just "nej men skit it då" till honungsburken som jag inte fick upp locket på. Jag har uppenbarligen vaknat på lite fel sida.

Men om jag dricker upp mitt té och går ut en sväng så kanske det känns bättre sen?

Kl. 10.01. Det är alltid en bra idé att gå ut.

(null)

(null)

(null)

Jag känner mig lite less på vardagen bara. Vi alla hamnar väl där ibland? Det känns som att jag står och stampar och att jag har gjort det ett tag. De senaste två plugguppgifterna har jag klarat av med noll marginal. Prickat g-gränsen alltså. Och det räcker ju såklart, herregud, jag siktar inte på något mer än att checka av allt. Och det är väl lite det jag är less på. Den där känslan av att jag bara vill få allt gjort hela tiden. Kan jag inte bara få stanna upp? Kan jag inte bara få känna att jag vill stanna upp?

Där ute i frosten kände jag iallafall så en liten stund. :)

Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    Men det kan ju vara lite ok att vara less en stund tänker jag... Snart kommer ju julen med allt mys och då blir der ju ännu mera mysigt om man känt sig lite less ett tag. Snart finns massor att stanna upp med: paketinslagning, glögg, lussefika, adventspynta, fixa gran...❄️🎄🤶🏼

    2018-11-27 | 22:25:29
  • Moa säger:

    Så fint att kunna stanna upp ibland, varandet framför görandet, alla gånger :)
    Du är bäst! Ses på söndag! KRAM

    2018-11-29 | 11:40:23

Kommentera inlägget här: