majjaeriksson

Bujo ala Maja

Kategori: Maja

Jo, men så idag kom den till slut. SOM jag har väntat på denna leverans.

Jag har bestämt att min huvuddel som ska bestå av en kalender/dagbok ska börja 2019. Men det går ju att börja fixa i den redan nu ändå. Och självklart har jag gjort det.

Så här ser den ut. Röd. Helblanka sidor. Av märket Moleskine.
(null)

Det första jag gjorde var att räkna efter om jag trodde att hela 2019 skulle få plats i den. Det tror jag tyvärr inte, men jag tänker inte minska in på det jag har planerat utan då får det helt enkelt bli en ny bok när den här är fylld även om det blir i augusti. 

Jag har tejpat längs en hel sida ganska långt bak. Detta för att dela av kalender/dagboksdelen från list-delen.
(null)

Jag har också gjort en liten namnlapp till framsidan.
(null)

Och självklart har jag redan fyllt några sidor inne i boken. Jag hade aldrig kunnat hålla mig till slutet av december.

Första uppslaget är ett Hej då till 2018 (ja jag vet att det är en och en halv månad kvar... ;)) Under varje bild står det plats/aktivitet och datum. Jag tycker det blev gulligt. Givetvis gjorde jag lite småtabbar redan på första uppslaget, men så kommer det bli i min bok. Det är sån jag är.
(null)

Uppslaget efter det är istället ett Hej till det som komma skall. Själva bilderna i mitten har jag gjort med akvarell tidigare och så fyllde jag på med lite färg runt om med. Förvånansvärt stilrent måste jag säga. ;)
(null)

Jag bestämde ju att januari ska vara blått och har ju förberett med lite akvarell som sagt. Jag tycker att det blev bra, men jag ser fram emot att göra något helt annat till februari sen. ;) 

Min plan i det stora hela är att varje månad ska ha ett tema och att varje vecka har ett uppslag. Hur dessa uppslag kommer se ut kommer variera, men vecka 1 ser ut så här:
(null)

Och i slutet av varje månad kommer det vara en sida med något som har med hela månaden att göra. I januari tänker jag peppa mig själv att promenera och läsa lite extra genom att notera hur länge jag har promenerat och hur många sidor jag har läst varje dag.
(null)

Vad tror du? Förstå vad härligt när jag har fyllt hela boken med minnen, listor, små teckningar, utmaningar, tankar, känslor, mål, drömmar osv osv. Varför har jag inte gjort en Bullet Journal tidigare? Det är ju som gjort för mig.

MEN, jag ska inte tjata om detta i varje inlägg här på bloggen, men regelbundet tänker jag att jag kan visa vad jag har fyllt den med eller vilka månadsteman jag väljer. Vare sig ni vill eller inte. ;)

Maja.

Kommentarer

  • Tilda säger:

    Alltså jäklar vad sugen man blir på en sån där, jag vill med!! :-D

    2018-11-13 | 10:02:32
  • Mamma säger:

    Din kreativitet har inga gränser💥

    2018-11-13 | 22:49:07
  • Freja säger:

    Åh såååå fint! Ser fram mot BJ-pyssel med dig o syrran snart, är peppad till tänderna🤩👩🏼‍🎨 Vill se masser mer BJ-inlägg, bästa grejen ju!!

    2018-11-14 | 00:26:00
  • Moa säger:

    Vad fint du har gjort!! :) pysselmästare Maja!

    2018-11-15 | 14:51:12
  • Mormor säger:

    Bara 1000 👏🏻 Du är så kreativ och häftig🤗

    2018-11-16 | 23:27:54

Kommentera inlägget här: