majjaeriksson

Läsutmaningen

Kategori: Maja

Hej! Dags för en läsuppdatering. Jag har läst två böcker sen sist.
 
I bunkerläkarens våld av Isabel Eriksson. Den var lättläst och självklart ganska spännande. Jag kan tycka att det är skönt att läsa något från verkligheten ibland. Även fast denna historia är väldigt overklig på flera sätt förstås.
 
 
Idag läste jag ut Ingen i jämfört med dig av Jonas Brun. Den tyckte jag om! Fin skildring av ungdomen med inslag av lite spänning. Poetisk skriven. Behaglig att läsa.
 
 
Vi kanske skulle ta å kolla på listan och se vilka bokstäver jag har bockat av och vilka jag har kvar? Det gör vi.
 
A - Ayóbámi Adébáyó, Stanna hos mig
B - Jonas Brun, Ingen jämfört med dig
C
D - Anders De La Motte, Slutet på sommaren
E - Isabel Eriksson, I bunkerläkarens våld
F
G
H - Martina Haag, Livet går så fort. Och så långsamt
I - Kazou Ishiguro, Never let me go
J
K - Stephen King, Carrie
L
M - Jojo Moyes, Ensam i Paris och andra historier
N
O - Joyce Carol Oates, Karthago
P
Q
R - Ina Rosvall, Harungen
S - Carolina Setterwall, Låt oss hoppas på det bästa
T
U
V/W - Jeanette Winterson, Det finns annan frukt än apelsiner
X
Y
Z
Å
Ä
Ö
 
Tror du att jag hinner checka av alla innan årets slut? Jag tror det. Jag känner att Q, X, Y oxh Z kan bli en liten utmaning. Utbudet kan ju inte vara jättestort där. Men, på så sätt får jag läsa böcker som jag kanske inte hade läst annars och sånt kan ju vara spännande. :)
 
Maja.

Kommentarer

  • Mormor säger:

    Bra gjort📕 du hinner säkert📙
    Tack för tips📘

    2018-05-11 | 18:55:45
  • mamma säger:

    Bra idé det där med alfabetet📚

    2018-05-11 | 20:35:41

Kommentera inlägget här: